Rámový posuvný systém AluPlus, AluCombi a AluFlexi

Zasklení tvoří posuvná křídla, která se skládají z rámu a výplně. Křídla se pohybují na kolečkách po pojezdových profilech.Mezi jednotlivými křídly i po jejich obvodu je osazeno štětinkové těsnění, které efektivně chrání vnitřní prostor před větrem, deštěm a prachem.

Při úplném uzavření zasklení do sebe zapadnou zámky vertikálních profilů a zafixují křídla do správné polohy, čímž zabezpečí odolnost proti nárazům větru.V letních měsících lze křídla po uvolnění pojistky jednoduše vysadit.

Celé zasklení je možné uzavřít a zajistit několika druhy madel.

 

Nezávazná poptávka

Detailní popis systému

Do hliníkových profilů a plastových dílců zajišťujících posun křídel ve vodících kolejnicích a jejich následné otevírání jsou vsazeny skleněné tabule nejčastěji z plaveného čirého skla tl. 4–6 mm nebo izolačního dvojskla 16 mm, které v plné míře splňuje požadavky bezpečnosti systému a normové hodnoty pro přirozené osvětlení přilehlé místnosti.

Pohyb 1 – 10 posuvných křídel je zajištěn kolečky (nerezovými samomaznými ložisky s plastovou bandáží) zapuštěnými do plastových dílců v pravém a levém dolním rohu křídla. Plastové dílce „roh“ (vždy 2 + 2 ks/ 1 křídlo) jsou k horizontálním profilům fixovány šroubem a do vertikálních profilů jsou naraženy. Profily včetně rohů jsou následně ke sklu fixovány pomocí speciálního silikonového tmelu.

Posun křídla je veden horní a spodní kolejnicí, která je opatřena drenážními otvory pro odtékání dešťové vody a tajícího sněhu. Jedná se o systém nezavěšený, kdy celou váhu přenáší spodní pojezdový profil, přičemž křídla jsou vedena horním profilem stejného tvaru v úrovni zábradlí (profil nezasahuje do vnitřního prostoru lodžie). Posun křídel je umožněn k pravé či levé straně, popř. od středu k oběma stranám zaskleného prostoru.

K hornímu i spodnímu profilu mohou být připevněny okapové lišty vyrobené z hliníkového plechu v barevné úpravě dle přání zákazníka či charakteru stavby.

Pro těsnění křídel mezi sebou a křídel a profilů je použito kvalitní mohérové kartáčkové těsnění. Jeho přiléhavost zajišťuje téměř dokonalé utěsnění proti srážkám, větru a prachu. V kombinaci s bočními uzavíracími profily je zajištěna téměř dokonalá těsnost celé konstrukce. Pro trvalou infiltraci, nutnou především k odvětrávání zplodin plynových spotřebičů, jsou vytvořeny v horní a spodní části mezi skleněnými tabulemi a kolejnicemi, průduchy.

Hliníkové profily jsou povrchově upraveny práškovým lakem bílé barvy RAL 9010 nebo eloxáží v barvě stříbrné. Veškerý použitý spojovací materiál je nerezový tř. A2. Všechny plastové komponenty a použité tmely jsou UV stabilní. Tím je zaručena velmi dlouhá životnost celého systému, jeho barevná stálost a bezchybná funkčnost po celou dobu životnosti.

Jednotlivá křídla se posunují pomocí tlaku ruky na jednu svislou hranu skla a zasunují se za první křídlo. Otevření je možné až do 4/5 zasklené plochy (při variantě 5-dílného posuvného zasklení). Při zavírání se ostatní křídla automaticky zachytávají o hranu posunovaného křídla. Posun prvního křídla je umožněn madlem.

Mytí skel je usnadněno možností vysazení křídel. Pro mytí jsou doporučeny běžné čistící prostředky bez abraziv. Velikost profilů umožňuje pohodlné čištění vlhkým hadrem.

Posuvné stěny lze kombinovat s pevným zasklením. Rámový systém AluPlus se vyznačuje především širokou škálou možností jeho použití – hliníkové zábradlí, zasklení balkónů a lodžií, altány, hliníkové konstrukce, interiérové dělící příčky.

Montáž

Systém je před vlastní montáží zkompletován ve výrobě. Montáž se provádí z vnitřní strany lodžie a není tedy potřebné lešení či lávka. Na stávající konstrukci lodžie a zábradlí jsou nosné a vodicí kolejnice připevněny polyethylenovými kotvami do betonu a cihel, případně pomocí šroubů do oceli v případě montáže na ocelové nosníky. Osová vzdálenost jednotlivých kotev je cca 450–600 mm – podle typu materiálu, do kterého je systém kotven. Vyrovnání profilů je provedeno pomocí plastových distančních podložek. Spáry vzniklé po montáži mezi profily systému a stavebním otvorem jsou kryty tmelením popř. přelištováním – podle velikosti vzniklé spáry. Materiálem k provedení přelištování je nejčastěji hliníkový nebo pozinkovaný plech s povrchovou úpravou práškového lakování v barvě profilů systému. Lišty se lepí pomocí silikonových tmelů popř. šroubují.

Návod ke stažení

Použití

  • zasklení balkónů a lodžií
  • hliníkové zábradlí
  • zasklení betonových lodžií
  • altány a přístřešky
  • prosklené stěny

Výhody

  • velmi snadné ovládání
  • bezúdržbový provoz
  • elegantní design
  • ochrana proti hluku, prachu, exhalacím a nepřízni počasí
  • snížení tepelných ztrát
  • nenáročnost na prostor (okna se neodkládějí ke stěnám lodžie)
  • možnost barevného přizpůsobení profilů fasádě nebo konstrukci zábradlí
  • velmi dobré těsnící vlastnosti díky speciálnímu tvaru profilů a kvalitnímu kartáčkovému těsnění
  • možnost použití izolačního dvojskla
  • křídla jezdí po kolejnici (nikoliv v drážce)
  • inteligentní řešení odtoku vody drenážními otvory díky odspádované spodní části kolejnice, která je navíc zakončena gumovými koncovkami proti zamokání
  • možnost uzamykání v kombinaci s bezpečnostním sklem jako účinná překážka proti vloupání
  • možnost kombinace posuvných a pevných prvků
  • široká škála využití: zasklení balkónů a lodžií, hliníková zábradlí, altány, přístřešky, interiérové dělící příčky a jiné hliníkové konstrukce
  • komplexnost dodávky spočívající v možnosti kombinace s hliníkovým zábradlím ze stejného zasklívacího systému
  • dlouhá životnost (min. 20 let, předpokládaná cca 50 let)
  • systém řádně certifikován u Centra stavebního inženýrství ve Zlíně a podroben zkouškám ve státní zkušebně

Technická specifikace

Rám:Profily rámů jsou vyrobeny z hliníku, ve standardní úpravě bílý komaxit, na přání jakýkoliv odstín dle RAL.
Pojezdové profily:Exteriérové výšky 25 mm s odvodem vody.
Kolečka:Kolečko tvoří ložisko s plastovou bandáží.
Těsnění:Rámy jsou mezi sebou těsněny mohérovým těsněním a sklo je uloženo v gumovém profilovaném těsnění.
Madla:Jednoduché, okenní s pojistkou, dveřní s pojistkou a madlo s cylindrovým zámkem.
Výplň:Sklo (4 až 6 mm), polykarbonát (8 a 16 mm), izolační dvojsklo (16 mm), ostatní výplně dle konzultace.
Maximální výška křída:2,4 m
Maximální šířka křída:1,25 m
Max. délka stěny bez pomocného profilu:až 8 m
Možnost uzamykání:ano